Streaming je hitom dnešnej generácie

Časom kedy televízia hrala „prvú ligu“ v obľúbenosti medzi divákmi pomaly odzvonilo. Aj keď je to médium, ktoré sa stále pokladá za najsilnejšie, dnes sú na stole nové formáty, ktoré sú dostupné pre všetkých a bez poplatkov.

Livestream je lákadlom

V čom má livestreaming výhodu oproti „starším“ masmediálnym kanálom? Televízne seriály alebo filmy sleduje divák v celku bez toho, aby mohol do deja zasiahnuť. Live streaming funguje presne naopak.

Do živého vysielania sa majú možnosť zapojiť diváci doslova odkiaľkoľvek v čase, kedy má streamer zapnutý videostream. Diváci môžu do diania vstúpiť formou chatu, čo streamer vidí a môže implementovať do prenosu. Streamovanie je teda interaktívnym komunikačným nástrojom, a ten dnes baví každého.

Pre zorientovanie...

Nevyznáte sa v streamovacom contente? Tento krátky manuál by sa vám mohol zísť.

Content creatori – tvorcovia obsahov tohto typu patria medzi najsledovanejších. Ich cieľom je pobaviť diváka. Tí na oblátku oceňujú ich komediálny humor či herecké kvality.

Profesionálni streameri – vo svojej podstate sa do tejto kategórie radia hlavne profesionálni hráči e-športu, ktorí si zapnú video stream a vysielajú hru, ktorú dokonale ovládajú. Diváci majú možnosť vidieť ich nadanie live a zdokonaliť si svoje skills. Streameri na streamovacích platformách dokonca môžu pred očami divákov proti sebe súperiť alebo naopak spolupracovať, čo si mnohí sledujúci pochvaľujú.

Výhodou je aj to, že nie sú povinní platiť za tento obsah. Počas koronakrízy sa do streamovacieho sveta dostalo mnoho profesionálov aj z iných oblastí ako napr. politiky, umenia, hudby apod. Na výber je toho dnes viac ako dosť, stačí sa iba ponoriť do sveta videostreamingu.

Livestream podujatia – tento typ vysielania sa líši od ostatných v tom, že prebieha prostredníctvom oficiálnych účtov spoločností, ktoré organizujú podujatia. Milovníci športového vysielania presne vedia, čo tým myslíme. Práve zápasy či turnaje e-športov patria k najsledovanejším na streamovacích platformách.

Avšak, koronakríza ukázala, že nielen e-športy majú ľudia v priazni. Počas Vianoc sme mali možnosť zúčastniť sa niekoľkých livestreamových koncertov populárnych spevákov či hudobných skupín, o ktoré bol enormný záujem.

Komunita je základ úspechu

Staré známe – fanúšikovská základňa hýbe internetom platí aj tu. Svoje o tom vedia influenceri, ale aj streameri, ktorí túto možnosť vedia otočiť vo svoj prospech. Okamihom, kedy sa na stream pripojí tisícka divákov sa streamer stáva zaujímavým objektom pre sponzorov.

Na jednej strane streamer môže spropagovať výrobky firmy, a tým si privyrobiť a na strane druhej môže streamovať content zadarmo svojim fanúšikom a budovať si s nimi ešte bližší vzťah. Znie to ako win-win situácia, a vlastne je to tak.

Alexandra Kmeťková

produkcia